دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
فرمانده سپاه کربلا مازندران:
 ضرورت احیای مساجد/ مسجد باید تنها محل رجوع مردم باشد
 فرمانده سپاه کربلا مازندران با تاکید بر احیای نساجد، گفت: ائمه جماعات مسجد را به تنها محل رجوع مردم در موضوعات مختلف تبدیل کنند.
 زهرا شریفی- آوای خزر: سردار سیاوش مسلمی در گردهمایی ائمه جمعه استان که با موضوع «امامان جمعه و انتخابات پیش‌رو، مشارکت خداکثری، رقابت، امنیت و سلامت، رسیدگی به مساجد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» برگزار شد، خدمت گذاری به مردم را افتخار دانست و گفت: در جامعه‌ای دشمن با همه توان اراده‌های مردم را با ابزار‌های مختلف و با حیله‌های مورد هدف قرار می‌گیرد، تشریک‌مساعی و اراده محکم برای مقابله با این حرکت دشمن ضروری است.
 
وی به اجرای طرح «محله مهدوی» در استان اشاره کرد و ضمن قدردانی از از اجرای این طرح، افزود: کار کردن در عرصه‌های اجتماعی با دستان خالی سخت وطاقت فرساست؛ یکی از راه‌های موثر از برون این‌مشکل احیای مسجد است.
 
فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: احیای مساجد هم انجام نخواهد شد مگر اینکه اراده محکم در تحقق این مهم وجود داشته باشد؛ ائمه جماعات در مساجد نقش خود را به خوبی ایفا کرده و مسجد را تنها محل رجوع مردم در موضوعات مختلف احیاء کنند.
 
وی افزود: بسیج و سپاه به‌عنوان بازوی اجرایی ائمه جماعات تلاش می‌کند تا مساجد محل رجوع مردم شود.
 
سردار مسلمی به اجرای آزمایشی طرح «محله مهدوی» یا محله اسلامی در شهرستان بابلسر و اینکه اکنون این طرح در سراسر کشور درحال الگوبرداری است، گفت: هدف اصلی این طرح تربیت است و برای تحقق این مهم باید مسجد مرجع شود.
 
وی افزود: معتقدیم مساجد زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و اینکه هر کجا مسجدی در زمین‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و دینی فعال است قطعا یک روحانی توانمند در آن حضور دارد.
 
سردار مسلمی ادامه داد: فرمانده پایگاه مقاومت محلات فقط دبیر طرح محله مهدوی به شمار می‌رود و نباید جای امام محله را بگیرد چرا که محله مهدوی با رفتار و عمل مومنانه امام محله شکل خواهد گرفت.
 
وی با اشاره به نقش مردم در اجرای طرح محله محوری، افزود: هر جا که مشارکت مردم حذف شد ما ضرر کردیم.
 
فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: حدود ۲۴هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی قرارگاه مرکزی امام حسن مجتبی (ع) برای انجام پروژه‌های محرومیت زدایی در حوزه راه روستایی، ۱۵هزارمسکن محرومان، ۱۲۰۰ کیلومتر راه روستایی، ساخت و لایروبی ۲۰۰آبندان، احداث مدرسه، اشتغال، احداث ۶۱ سردهنه اصلی آب در رودخانه‌ها ظرف سه سال آینده تخصیص داده خواهد شد.
 
سردار مسلمی تاکید کرد: تمامی این اقدامات با هدف جلب مشارکت مردم بامحوریت مسجد که مهمترین هدف محله مهدوی است، انجام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه مسجد از شانیت بالایی برخوردار است، افزود: همه کار‌ها باید در مسجد انجام شود حتی اگر آموزش، جلسات سیاسی یا فرهنگی باشد.
 
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: